REPARTIMENT | |
Don Francisco | Francesc Domingo |
Don Melquíades | Josep Mª Pallarès |
Donya Pastora | Dolors Ventura |
Laura | Míriam Buch |
Joaneta | Adriana Sanmartí |
Maria | Olalla Pareja |
Encarnació | Maria Sànchez |
Nenes | Núria Cascante |
Goretti Cela | |
Criada | Mª Rosa Foguet |
Don Baltasar | Salvador Llimona |
Don Camilo | Isidre Montserrat |
Pauet | Francesc Carreras |
Abelard | Roger Escolà |
Senyora Mònica | Eulàlia Fernández |
Sadurní | Jaume Paltor |
FITXA TÈCNICA | |
Escenografia | Carles Dinarès |
Realització escenogràfica | Alfred Montoliu |
Muntatge | Fernando Tuñón |
Marçal Vendranas | |
Xavier Bas | |
Il·luminació | Marcos Garcia |
Adrià Carreras | |
So | Albert Farrés |
Eduard Gironella | |
Vestuari | Casa Peris |
Maquillatge | Margarida Gras |
Perruqueria | Canòlich |
Utillatge | Rosa Ramon |
Assessoria musical | Ferran Abril |
Assessoria gimnàstica | Xavier Gómez |
Anna Grau | |
Programa | Pepe Alorda |
Gravació | Ramon Planas |
Producció | Cooperativa Daina-Isard |
Casal d'Olesa | |
Ajudanta de direcció | Marina Castillón |
Direcció | Jaume Farrés |
Llorenç Mimó | |
Montserrat Jané | |
Agraïments | La Passió d'Olesa |
Aquesta és una obra poc coneguda i tal vegada considerada com a menor però que ofereix una colla de possibilitats molt interessants.
No sabem el motiu pel qual Santiago Rusiñol va escriure-la, però en un exercici d'imaginació, podríem arribar a la conclusió que, com en altres ocasions, volia satiritzar o fer crítica festiva.
En aquest cas, i si considerem que en aquella època afloraven els primers estudis seriosos de criminologia, quasi podem afirmar que aquesta va ser la font d'inspiració.
Des d'Itàlia Cesare Lombroso, considerat el pare de la criminologia moderna, defensava idees tals com: el delinqüent té uns trets antropològics característics, el delicte és un fenòmen natural, existeix un paral·lelisme entre l'home prehistòric, el salvatge, el primitiu i l'actual...
Quin material per una personalitat com la de l'autor, acostumat a treure punxa de qualsevol situació!