LA LLEI D'HERÈNCIA (2003)
Santiago Rusiñol
REPARTIMENT  
Don Francisco Francesc Domingo
Don Melquíades Josep Mª Pallarès
Donya Pastora Dolors Ventura
Laura Míriam Buch
Joaneta Adriana Sanmartí
Maria Olalla Pareja
Encarnació Maria Sànchez
Nenes Núria Cascante
  Goretti Cela
Criada Mª Rosa Foguet
Don Baltasar Salvador Llimona
Don Camilo Isidre Montserrat
Pauet Francesc Carreras
Abelard Roger Escolà
Senyora Mònica Eulàlia Fernández
Sadurní Jaume Paltor
   
FITXA TÈCNICA  
Escenografia Carles Dinarès
Realització escenogràfica Alfred Montoliu
Muntatge Fernando Tuñón
  Marçal Vendranas
  Xavier Bas
Il·luminació Marcos Garcia
  Adrià Carreras
So Albert Farrés
  Eduard Gironella
Vestuari Casa Peris
Maquillatge Margarida Gras
Perruqueria Canòlich
Utillatge Rosa Ramon
Assessoria musical Ferran Abril
Assessoria gimnàstica Xavier Gómez
  Anna Grau
Programa Pepe Alorda
Gravació Ramon Planas
Producció Cooperativa Daina-Isard
  Casal d'Olesa
Ajudanta de direcció Marina Castillón
Direcció Jaume Farrés
  Llorenç Mimó
  Montserrat Jané
Agraïments La Passió d'Olesa

Aquesta és una obra poc coneguda i tal vegada considerada com a menor però que ofereix una colla de possibilitats molt interessants.
No sabem el motiu pel qual Santiago Rusiñol va escriure-la, però en un exercici d'imaginació, podríem arribar a la conclusió que, com en altres ocasions, volia satiritzar o fer crítica festiva.
En aquest cas, i si considerem que en aquella època afloraven els primers estudis seriosos de criminologia, quasi podem afirmar que aquesta va ser la font d'inspiració.
Des d'Itàlia Cesare Lombroso, considerat el pare de la criminologia moderna, defensava idees tals com: el delinqüent té uns trets antropològics característics, el delicte és un fenòmen natural, existeix un paral·lelisme entre l'home prehistòric, el salvatge, el primitiu i l'actual...
Quin material per una personalitat com la de l'autor, acostumat a treure punxa de qualsevol situació!